2014-08-12

WoD beta class benyomások

A bétában főként az engem érdeklő kasztokkal foglalkoztam, de becsúszott egy kakukktojás is. Gyorsan, tömören írnék mindegyikről pár sort.

WoD beta class benyomások

Prot warrior (tank): a MoPhoz nagyon hasonló a játékélmény vele. A szituációsan használt skilljei nagyrészt eltűntek, pl a disarm is. Nem érzem, hogy nagyon hiányoznának. A játékélményt adó főbb elemek, mint pl a mobilitás megmaradtak.

Prot warrior (DPS, gladiator stance): nagyon hasonlóan működik, mint a tank prot warrior. A DPS java a heavy repercussions talentből jön (+50% shieldslam damage shield charge alatt). A shield blockot shield charge cseréli fel a gladiator specen. Ez sajnos valóban egy chargeként működik, 5-10 yardos hatótávval. Haszna semmi, de ahol pontosan kell helyezkedni a tüzek miatt, ott nagyon veszélyes és bosszantó. Ez a spec gyenge pontja, twitteren megígérték a devek a javítást. Ki tudja, milyen prioritással van ez a listájukon, tartok tőle, hogy 6.0-ban még ilyen lesz. A DPS további jelentős része a shield chargeből adódik, ami +30% damaget ad a shieldslam, revenge és heroic strike használatra a shield charge 6 másodperces hatóideje alatt. Az SC 2 töltettel rendelkezik és azt hiszem 20s egy töltet regenerációja - így optimális esetben ~60% SC uptime érhető el. Aktivációjához 20 rage szükséges.
Egyéb talentek közül valamilyen theorycraft szerint a bloodbath és a dragon roar az ideális, úgyhogy ezeket vettem fel. Mindkettő 1 perc CDvel rendelkezik, ezért egybe is makróztam őket. Az ideális sebzés érdekében érdemes a SS, rev és HS képességeket az SC alatt használni.
Shieldslam critek procolnak egy Ultimatumot, ami a következő HSt fixen critelő, ingyenes támadássá teszik. Nem tudom a pontos számot, de 3-4 mobnál már hasznosnak érzem a thunder clap használatát is, elég jól sebez. A HS glyphelve 2 célpontot üt meg, ezt érdemes alkalmazni.
Röviden: raget shieldslam, revenge, charge és bloodrage generál, 20 raget érdemes tartalékolni mindig a shield charge üzemeltetésére és a további felesleges raget HSekkel érdemes elégetni.
Gladiator és Defensive Stance között csata alatt nem lehet váltani. Ettől függetlenül egy tankhalál esetén elég jó wipe-kivédő póttanknak bizonyultam többször is: mocking banner lebasz, majd shieldwall/last stand/demo shout/victory rush szükség szerinti alkalmazása túlélési célzattal. Elvileg a shield barrier is használható gladstance alatt, de nem raktam ki a barra, mert szar vagyok. Raid progresshez valószínűleg érdemes lesz kitenni, dpst lehet vele némi absorbra cserélni, ha nagyon kell.
A legjobb DPS statok a str, bonus armor (1 armor = 1 AP) és a crit.

Disc priest: több CDjét is elvesztette, bár a Spirit Shell egy talent formájában visszatért. A PoH úgy látom, nem ad többé alapban DA-t, az atonement gyenge lett és még sorolhatnám.
Az új healing modell szerintem a Catásra hasonlít érzésben: lassú és költséges. Ezek maradtak a toolboxban:
- penance: erős singletarget heal
- heal: manahatékony singletarget heal
- flash heal: gyors singletarget heal
- prayer of mending: kasztidőssé tették, de olyan, mint eddig, sőt most már priestenként több PoM is kint lehet a raidben egyszerre
- PWS, prayer of healing, cascade/divine star/halo gyakorlatilag változatlanok.
- Lvl100 talentként megjelent a Clarity of Will, ami hosszú kasztidejű, manahatékony absorb. Kb egy absorb greater heal. Szerintem igazán hasznos és jól illik a spec működéséhez. Egyéb opciók a Saving Grace - instant singletarget heal, ami időlegesen csökkenti az absorbokat és a healeket a célponton (hogy ne csak ezt spameld rá), valamint a Words of Mending, ami singletarget heal és absorb spellek esetén növel egy számlálót, 10nél kapsz egy ingyen prayer of mendinget az aktuális célpontra. Én a CoW-ot választottam a tesztek során.
- Holy Nova visszatért, de nem tudom minek, mert elhanyagolható a hatása.
Renew, greater heal, bindig heal, hymnek, inner focus, armor spellek nincsenek többé (vagyis némelyik holy specen még elérhető).
A penance, holy fire és smite továbbra is használható offenzíven és atonementet generál. A smite kb a heal szintjén van hps és hpm szempontból, de nem számoltam utána. Inkább csak az Archangel CD miatt használtam.
PWB, PS cd-k megmaradtak szerencsére. A premade karikon alig van spirit, némi foodbuffal és enchanttal ez javítható, de alapvetően jóval kevesebb így a manaregenünk, mint amilyen majd élesben friss 100asként lesz.
A disc már több kieg óta iszonyú OP a sok absorbjával, úgyhogy kicsit túltolták rajta a nerfbiciklit. Majd alakul.

Shadow priest: nem mélyedtem bele, de megdöbbentett, hogy egy olyan kiegben, ami az egyszerűsítésről szól, ennek a specnek adtak lvl100on egy új dotot, valamint megtartottak midnent, ami edig volt. Így akár 4 dottal és 3 fillerrel kell gazdálkodni, plusz ugye multidotolás. Rendkívül figyelemigényes spec, pl MM hunterrel összehasonlítva nagyságrendi különbség van a bonyolultságban.
Van egy lvl100as talent, ami dotok nélküli célponton 40%-kal növeli a Mind Spike, Mind Sear és SWD sebzését dotmentes célpontokon. Ez jelenleg versenyképes a dot alapú speccel és mondani se kell, hogy nem túl bonyolult. Kb annyi, hogy MB, Spike spam, 3+ orb esetén egy DP a frontal damage miatt, aztán a következő MS úgyis leszedi a dotot. Execute fázisban SWD.
A nem shadow jellegű spellek közül majdnem mindent kiszedtek a spec hatóköréből, asszem csak flash heal és PWS maradt meg a gyógyító készletből.
Lehet, hogy benéztem valamit, de mintha visszatértünk volna abba az állapotba, hogy 0 darab DPS cooldownja van a kasztnak. Van ilyen, Csupikám?

Blood DK: ezt szerintem kis híján kiherélték. Több GCD is üresen maradt a kivett blood strike után. Csak bloodboillal és death strike-al tudjuk alapvetően a rúnákat elkölteni és az RPt generálni. RP dumpként már csak a death coil működik, rune strike nincs többé. Cserébe a DC ára lement 30 RPre ami a rune strike költségével egyezik. Betegségeket továbbra is lehet és kell pakolni. Maradt az IT/PS vagy Outbreak erre a célra. A BB szétdobja a dotokat, ez is jó. A DC pedig görgeti a betegségeket, szóval bossfighton nem nagyon kell aggódni többé amiatt, hogy ezek leesnek. Az aktív mitigációs készlet nagyságrendileg megmaradt, bár úgy látom, a Lichborne+self DC nem működik már, mert a DC absorbot ad, nem healt - igaz, azt LB nélkül is. A rune tap sem healel már, hanem 50% damage csökkentést ad 3 másodpercre. Van ennek is valami töltetszáma és viszonylag gyors regenerációja - nagyon erős tud ez lenni bizonyos esetekben szerintem.
Összességében az üres gcdk miatt kicsit laposabb lett a játék. A megújult rune tap és a nagyrészt meghagyott aktív mitigációs toolbox szerintem megmenti a specet az unalmas szarrá válástól.

MM hunter: még sose játszottam hunterrel lvl 3 felett, szóval itt volt az ideje. Petekkel nem vagyok jóban, ezért kiraktam a Lone Wolf specet, ami +30% damaget ad, ha nincs kint egy pet sem. Ezzel csomó képesség és talent ki is esett a látószögből, alig maradt valami gombom. A spec a simcraft szerint is szar, de az sem segített, hogy kezdő hunter vagyok. A singletarget DPS gyakorlatilag aimed shot, steady shot és chimera shot váltogatásából áll. Killshot is menne execute rangeben, de a helye egy üres sor volt a spellbookban és /cast macroval se tudtam működésbe hozni. Ez nyilván bug.
Az aoe opciók kicsit sebeznek és CD van rajtuk. A barrage még csak sebzett valamennyit, de néha olyan messziről és olyan tág szögben is meglőtt mobokat, hogy égett a fejem a sok extrán behúzott csapat miatt.
A spec borzalmas, nagyon alacsony a sebzése (ami nyilván tuningolva lesz) és túl egyszerű, béna kacsa az egész.
Csak azért volt vele szórakoztató játszani, mert még soha nem próbáltam ezt a kasztot és jelenleg minden spellt tud mozgás közben használni, tán csak az FDt nem :)

Verdikt

A prot warrior nagyon élvezetes, mindenképp játszanék ilyet live szerveren. Disc priest is megfelelő és talán a blood DK is. Shadow priest és MMLW hunter viszont kizárt dolog számomra ebben az állapotukban.

Nincsenek megjegyzések: