2010-12-13

Első heroicok & SP változások

Vasárnap véletlen bementem egy random heroicba disc priesttel :) Random normált akartam, de nem figyeltem oda és HC lett. Lost City volt, az utolsó boss előtt lépnem kellett, de addig elmentünk. Nem mondom, hogy gond nélkül. A gearem negyede még zöld, a többi se túl erős, átlag 327es van equipelve az armory szerint.

Az első bosson a warrior tank 2 wipe után feladta és lelépett BGzni saját bevallása szerint. Úgy van, oda való az ilyen :) Pedig ott semmi mást nem kell csinálni mint wasdolni az aknákat, nem egy összetett dolog. Úgy sejtem neki nem ment ez mert folyton megdöglött váratlanul. A retardinunk átállt tankba ezután, meglepő módon ő negyedannyit se sebződött itt és letettük a bosst. Igaz a dps is álldogált az aknákban de így jártak. Semmi módon nem tudtam a tankon kívül másba healt rakni. Se idő, se mana nem volt rá. Ez egyébként szinte minden hc bossra jellemző volt eddig. Trashen is hasonló volt a dolog, erősebb pakkokon ha nincs CC akkor épp csak fenntartható a tank, ha egyáltalán. 1-3 jól elhelyezett CCvel viszont alig kell valamit healelni.

A kroki bossnál a pala tank is lelépett, valami negyed órát vártunk egy macira, azzal elég gyorsan meglett (közben finomítottuk a taktikát), az utolsó előtti boss 2 shot volt. Ott nagyon kijött az a dolog, hogy ha szarul csinálja a dolgát a csapat akkor nem lehet kihealelni: 50%nál hard OOM voltam, második pullra amikor levertük, 50% manám maradt meg. Hmm.

Nagyon kéne valami addon, amivel láthatom a boss kasztbarját vagy lehet, hogy csak a DBMet kell frissítenem, de több hc bossnál szükség van arra, hogy healerként is lássam, mit kezdtek épp kasztolni a bossok/egyes trashmobok.

- * -

Tegnap este guilddel Stonecore pucolás volt, senki nem tudott túl sokat az instáról, szóval volt pár wipe. Az első boss (kukac) 1shot, a többivel szenvedtünk egy picit, mire mindenkinek összeállt a dolog és nem basztuk el.

Elég idegesítőek a lootolási problémák: levegőben maradó vagy tereptárgyak alá beeső bossok mondjanak le. A legjobb módszer (SC főbossát is így tudtuk csak kifosztani) úgy néz ki az, hogy hotkeyeled az "interact with target" parancsot és /tar Bossneve paranccsal betargeteled a boss hulláját, majd megnyomod az említett hotkeyt. Levegőben maradó bosson segített az, ha mindenki kiteleportált az instából, aztán visszamentünk. Ez mindenesetre nagyon igénytelenség, hogy egy 6 éve fejlesztett játékban egy új kieg 6 hónapos bétája után ilyen primitív hibák vannak.

A healelés úgy van tuningolva, hogy idő és mana csak arra van, ami elkerülhetetlen sebződés. Ezért ha a csapat túl sok elkerülhető sebzést szed be, abba előbbutóbb belehalnak. Nyilván T11-12 gearben kétszer ekkora DPS és manaregen lesz, ami ezen nagyon sokat fog segíteni, de úgy érzem, ennek ellenére sem lehet majd kihealelni azt, ha valaki pl Tolvir első bossán folyamatosan benne áll a 90Ks aknákban. Ez pedig igen helyes így. Aki hülye haljon meg, erről szólnak a heroicok. Nyilván vannak under- és overtuningolt bossok és idegesítő 2-3 órát wipeolgatni egy helyen, de pici gearelődéssel és taktikaismerettel ezek a HCk is lemennek majd 20-30 perc alatt, mint anno a BC heroicok. Pedig az elsőket akkor is 2-3 óra alatt pucoltuk ki kék cuccban.

Disc specemet egyelőre megtartom, de aggasztónak találom, hogy az absorbok csak 8-12%-ot tesznek ki az összes healből. (6-8% pws, 3-5% DA) Egy ilyen kis összeget pedig nem igazán látom értelmesnek masteryvel boostolni. Nyilván jobb gearrel magasabb lesz a PWS uptime és több lesz a crit heal (-> DA) de a jelenlegi szinten a masteryt hatástalannak látom.

Az inner fire vagy 500 spellpowert ad, ami most az 5K alap spellpowerhez képest igen erős. Húzósabb mozgást igénylő bossokon ennek ellenére szerintem simán érdemesebb az inner willt használni a movement speed boost miatt. Egyrészt csökkenti a mozgásra szánandó időt, másrészt tipikusan az ilyen csatákban nő meg az instantok (pws/renew/pom) használata és azoknak a költségét is leveszi ez az armor.

A heal stratégiám jelenleg így néz ki kb:
  • tankra a weakened soul lejártakor azonnal PWS. Heal spam, megszakítással, ha a tank nem sérül. Ha 20K+ sérülése van, penance, vagy ha az CDn van akkor gheal. Ha az inner focus (IF) nincs CDn akkor a gheal előtt használom és megpróbálom kivárni, hogy a tankról legalább 30K hp hiányozzon, hogy az IF miatt gyakori crit heal ne vesszen el. Ez egyébként szinte mindig elég a tank fenntartására, hacsak nem kap be extra sebződést valami mechanizmus elbaszása miatt.
  • ha mást kell healelni, akkor is hasonló a prioritás, heal>penance>IFGH>GH. Party healre a PoH igen jó, ha van inner focus akkor nagyon érdemes ezzel a spellel elhasználni.
  • mivel az inner focus nem hat csak FH, GH, BH, PoHra így gyakorlatilag bármikor benyomható, nem fogja valami olcsó szar elhasználni. Alapvetően aoesabb helyeken PoHra, máshol GHra használom el.
  • még prayer of mending cdre nyomására sincs fixen mana, nem is érdemes használni csak akkor, ha többen is folyamatosan sebződnek, hogy pattogjon. Ha csak a tankot healeli, továbbpattan és megáll akkor felesleges használni.
  • mozgás közbeni heal nem nagyon változott LK óta: PWS>pom (ha van folyamatos sebződés)>renew.
  • nagyon fontos látni, hogy általában igen sok időd van, hogy felhealelj valakit. Teljesen normális, ha az egész party 50% vagy az alatt van, nem fognak azonnal meghalni valami apróságtól. A legtöbb helyen csak jó okkal sebződik bárki is, ezért fokozottan igaz a régi mondás, mi szerint ha a dps meghal, az a dps hibája :) Ezért hát ha a tank biztonságban van, te is biztonságosan állsz, akkor nyugodtan lehet ráérősen healt tologatni a sérült dpsbe, nem kell flashelni vagy ghealelni, mintha haldokolnának. Persze, ha valakin mark van és eszik a krokik, akkor kell, de én most egy általános esetről beszélek amikor az emberek csak akkor sebződnek ha épp elbasztak valamit.
  • a pain suppression és a power word barrier jókor történő használata különösen sok manát spórol meg. Nagyon potens dolog, hogy gyakorlatilag 2 viszonylag rövid CDjű másra is rakható oh-shit gomb van ebben a specben.
  • a fiend mintha kevesebb manát töltene, mint megszoktam, ez rossz hír. Nagyon vigyázni kell, hogy jókor menjen ki, ne valami immunitás fázisban rakd a bossra, vagy pont azelőtt, hogy lemegy a föld alá, ilyesmi.
  • a flash heal szinte egyáltalán nem kerül felhasználásra, tényleg csak életmentésre jó. Ezért nem is glyphelek rá, a primaljaim most penance, PWB, PWS. A majorök mass dispel, scream, dispel.
  • az archangelből jövő mana mennyisége 5 stacknál most csak 5%, ami azt jelenti, hogy mivel kb 15k mana az 5 smite, ezért kb 300K maxmana alatt manaveszteséges a smite+archangel páros. Igaz, a pici extra damage kimenet és a +15% healing done az archangel aktiválásakor még így is megérheti, én úgy gondoltam, inkább törlöm ezeket a talentjeimet és 31/8/2-re speceltem most. Majd ha jobban ismerem a bossokat, hogy mikor van időm 5 smitera illetve mikor kell extra heal erő, akkor talán visszaspecelek rá (vagy ha erősítenek rajta). Jelenleg értelmetlennek látom.
  • gearelésben egyelőre így áll a prioritási listám: int>spi>haste>crit>mastery. A hivatalos számítások szerint is kb így van, a mastery talán jobb a critnél. Ha javul a gearem, talán én is úgy fogom érezni, hogy érdemes lesz boostolni az absorbjaimat, jelenleg viszont még nem.

A shadow specről: 84-85. szinttől észrevehetően managondok támadnak, szerencsére az SP sokféle módon tud ezekkel harcolni. Az egyik előző entryben leírtam ezeket a spelleket, ami viszont még tisztázandó:
  1. mind blastot használni akkor érdemes, ha van 3 orb, vagy ha az empowered shadows (az MB által feltett buff) leesni készül és van legalább 1 orbunk. Boss pullkor ha van trashről maradt orb, akkor érdemes MBvel nyitni és akkor azonnal empowered shadows buffal lehet feltenni az első dotokat is. Dotokat újratenni csak azért, mert időközben lett empowered shadows - nem érdemes. Főleg mana okokból nem.
  2. az SWD (masochism talenttel) és a dark archangel elsősorban manatöltésre vannak, menjenek CDre. Figyelj arra, hogy ha PWS alatt vagy akkor az SWD backlash nem sebez és ezért a manatöltés elmarad! Fiendet is használd CDre, de ez sebző dotnak minősül még mindig elsősorban. Ha ez sem elég, glypheld a dispersiont, de az sajnos dps kiesés - nem csak maga a 6 másodperc disperse miatt, hanem mert ki kell venni egy DPS glyphet hozzá, jellemzően az SWDt. Első körben amíg nem szoktad meg a manaháztartást, illetve a geared nem tesz lehetővé kicsit jobb manaregent (alapvetően a dark archangel, replenish és a mazo skáláz inttel), mindenképp javaslom ezt.
  3. a mind spike (MSp) rövid ideig élő célpontokra jó és 2 MSp után instant MBt tudsz nyomni, ráadásul extra crit eséllyel. Aoe pullokon célszerű lehet körbedobálni SWPt mindenre (orbot generál) és a focus targetet MSp/MB-vel bombázni. Soloban ha nem akarok vagy nem tudok több mobot húzni egyszerre akkor 2-3 MSp +1 MB levisz kb bármi lvl 82 vagy az alatti mobot. A mind spike használat nagy problémája, hogy nem lesz replenish (hacsak nem egy VT-vel rendelkező célpontra dobod az MBt, de ez extra odafigyelést igényel). Addozós bossfight esetén érdemes lehet orbokat tartogatni a kijövő addra, és azonnal megküldeni egy MSp-vel. Igencsak húzósat tud ütni pár orbbal.
  4. Mind sear sebzése tökéletesen nevetséges, nem tudom létezik-e olyan pull, ahol érdemes használni. A Stonecore utolsó boss előtti többtucat mob méretű pakkon is szánalmasan teljesített.

Nincsenek megjegyzések: