2010-09-08

Combat 5fősökben

Figyelem! Még mindig szándékosan nem olvastam utána, hogy kéne optimálisan játszani a rugót! A kísérlet folytatódik, amíg 1-2 raidbe be nem jutok vagy meg nem unom :)

Nincs sok írnivaló a rugóról jelenleg. A 80 meglett egy ideje, próbálok gearelődni, de pure dpsként elég hosszúak a sorok. Közben lockpickinget húzok most, na az is megérne egy misét, kíváncsi vagyok mi lesz vele Cataclysmban. Nagyon unalmas és időigényes dolog.

Normálokban 80 alatt szinte mindig én voltam a damage első és a tankokat is vertem (ennek mondjuk fő oka, hogy a legtöbb tank inkompetens. Egy jól játszó prot warriort hozzávetőlegesen lehetetlen megverni damageben levelup alatt), na ez a heroicokban erősen megváltozott. A legtöbb random csapatban olyan DPS van, hogy a pakkok ~10 másodperc alatt halnak, ennyi idő alatt semmi értelmeset nem tudok művelni, SnDt felteszem azzal elmegy a pakk fele. Ezért van, hogy fel se teszem. Az emberek fele baszik buffolni, rohadt idegesítő amikor eleve alacsony az ember DPSe és még annyit se tesznek meg neki, hogy lebasszák azt a kurva totemet vagy valami.

Végül 80on ezt a specet raktam ki. Alapvetően 5fősökre van optimalizálva. Raideléshez kiraknám most a blood splattert (+30% rupture damage) mert még mindig jelentősen jobban üt az 5cp rupture mint az 5cp evis. Gondolom több arpen esetén ez megfordul majd. A glyphelés is 5fős, raidben FoK-ra nem tennék glyphet, az igen valószínű. Most, hogy az energy regen sokkal jobb, mint az alacsony szinteken, elgondolkodtam a blade flurry glyph lecserélésén. De nehéz kérdés, mert 5fősökre nem igazán látok jobbat. KS-t szinte csak BF alatt tolok, azt nincs értelme glyphelni. Evisceratet 5fősben pakkonként kb 1x, bossonként 2-4x nyomok. Nagyon kicsi részét adja a teljes sebzésemnek, azt sincs értelme glyphelni. +4 másodperc tricks, na a tegnapi tank után ezt meggondolom :) AR gyakran így is később jár le, minthogy meghal a pakk/boss, felesleges hosszabbra. A többi glyph kb szintén szóba se jöhet. (Most így újragondolva... Mivel a BF+KSt egyben tolom, a KS alatt fixen visszajön a BF költsége, ezért a BF glpyhet mindenképp le kell cserélnem valamire. Majd kitalálom, lehet mégis a KS glyph lesz, hogy bossokon is tudjam tolni és BF alatt is.)

Tegnap este toltam pár hasznos instát (ToC,FoS,PoS normálok), mostmár lassan félig epic vagyok, persze a legtöbb lila sajnos 200as, ami nem egy nagy szám. Ezekben az instákban amúgy nagyon élvezetes volt rugót játszani, a pakkok elég ideig élnek és gyakran elég nagyok ahhoz, hogy rendesen fel lehessen rajtuk használni a CDket és az SnDt is fent lehessen tartani rentábilisan. A tricks amúgy nagyon hatékonyan hozza rendbe a balfasz tankokat, 2 trickselt FoK után nem nagyon jön le róluk már semmi. Persze, ha a FoK nem ér el valamit, vagy nem elég a 6 másodperces időablak minden mob megütésére, akkor szopó van. Olyan warrior tankunk volt, hogy teljesen nem tudott aoe tankolni, PoS domboldalán a kaszter pakkokon 5ből 2 mobot fogott meg, a többi DPSeken meg a healeren végig :) Ez ott úgy kb elment, a többi pakkon a fok redirektált mindent, de HoRban pirosra törtük magunkat az első boss előtti waveken, mert ott már a tricks is kevés volt, hogy a balfaszságát helyrehozzam.
Érdekes volt, hogy a recount szerint használt minden skillt amit kellett, valószínűleg csak balfasz volt és egyszerűen nem látta át a csatateret illetve nem tudott mozgás közben tankolni (clicker)...

A DPSem jelenleg ezekben a nem 10 másodperces pakkokat tartalmazó instákban minimális support mellett 2-2.8K trashen CD nélkül, 3-4.8K trashen CDvel, bossokon 2.5-3.3K. Ez nagyrészt kék gearben szerintem nem ok szégyenre, badge geares arcokkal teljesen egy szinten van ez a sebzés :)

Most az a project van, hogy ugyan legyen már valami értelmes mainhandem (még mindig a heirloom kard van). Offhandben 200as kék, a sebessége miatt valszeg marad is jó ideig. 1.3-as tőr ugye nem sok van. Fist viszont gyakorlatilag csak a hc ICC instákból van, trash drop. Van egy 200as epic fist is CoT végén, de nem sírnám el magam, ha egyből a 232es lenne meg.

A választott fegyver típusát alapvetően meghatározza, hogy 3 féle weapon spec van combaton: fist+dagger, sword+axe, mace. Az offhand gyors, a MH lassú kell legyen mindenképpen. Így kizárólag az alábbi kombinációknak van értelme:
MH/OH: fist/dagger, fist/fist, sword/axe, mace/mace, sword/sword, axe/axe.
Pl sword/dagger vagy mace/sword nem jó, mert más specializációba tartoznak így csak az egyik kézre lesz talent.
Az egy külön sztori, hogy nekem a fistek eleve a kedvenc fegyvereim, illetve, hogy a sword/axe spec extra támadása nem tűnik olyan erősnek, mint az 5% crit.

Mindenesetre most 2 választásom van:
1) jó minőségű dagger 5fősökből több van, mint fist, ezért kifarmolom azt és specelek assára, amihez 2 tőr kell.
2) maradok combat, de az első jófajta mainhand drophoz igazítom a weapon specemet.

A végcél mindenképp a fist/dagger lenne.

Szívesen kipróbálnám az assát, de akárhogy nézem a talentfát, 5fősbe nekem nem tűnik jónak az ilyen chainpuller 10 másodperces pakk világba. Nincsenek dps CDi se, az a cold blood az picit gyenge ahhoz, hogy damage cooldownnak nevezzem.

Off: EU szervereken ma indul a Cataclysm felvezető eventek első lépése, a Gnomereganos lófasz. Jelenleg az a tippem, hogy 3-5 hét múlva jön a 3.9-es patch a felújított 1-60 területekkel és új kaszt kombókkal (BE warrior lány készül majd), meg a Cat talentekkel. Rá kb 1 hónapra pedig a live Cat. Ámen :)

Nincsenek megjegyzések: